Poradna DeLonghi Intensa ECAM 23.420.SB
Anonym
Chuť a aroma kávy...
Dobrý den.
Před necelým měsícem jsem zakoupil kávovar DeLonghi ECAM 23.420. V první řadě chci kávovar pochválit, je to výborný stroj a nejsou s ním takřka žádné problémy - až na jeden.
Poslední dva-tři týdny z něj leze docela nechutná káva. Neumím dost dobře popsat chuť a aroma kávy, nicméně je to dost nepříjemné až odporné. Asi jako když přijdete do "kavárny" hned ráno a dáte si první kafe z automatického espresso stroje, který večer předtím prodělal kompletní čištění pomocí čistící tablety. Nebo takhle nějak si představuju že možná chutná a voní pravá turecká káva (hodně hořká, třikrát provařená). Káva - a je jedno jakou intenzitu/sílu kávy zvolím - má zvláštní pachuť i vůni jako splašky. Přítelkyně tvrdí, že ta káva voní i chutná jakoby byla spálená - já nemám ten pocit a důkazem by měla být i krémově bílá pěna, která by u spálené kávy měla mít čokoládový až černý nádech.
Abych to uvedl na pravou míru, tento problém zde není od počátku. Dle návodu jsem hned v úvodu připravil po sobě asi 5-6 káv (pro zaběhnutí stroje), již které svou vůní připomínali opravdové espresso připravené profesionálním pákovým strojem. Každá káva připravená v prvních dvou týdnech používání stroje taky rovněž chutnala výtečně. K přípravě kávy jsem použil dodanou kávu Kimbo pro DeLonghi Espresso Classic (měl jsem celkem 0.5 kg) a tento problém se projevil již během používání tohoto jednoho druhu kávy asi po dvou týdnech. V úvodu (kdy byla chuť i aroma v naprostém pořádku) dokonce i při přípravě té nejslabší možné intenzity kávy a největšího možného objemu vody (čili extra velká káva a extra slabá chuť) káva sice chutnala jako kávová voda, ale ta aroma espressa tam pořád byla.
Momentálně používám čerstvou kávu Espresso Gusto (zakoupenou ve specializované prodejně, čerstvě upraženou 4.1.2013) a problém přetrvává, nicméně nevěřím, že toto bude problém kávy, ale spíše kávovaru. Proto rovněž píši zde s žádostí o radu. Zkoušel jsem kontaktovat "Servisní a asistenční" středisko pro ČR zde v Praze, ale vysvětlili mi, že jsou pouze "Servisní" středisko a s mým problémem mi nedokázali poradit.
Po několika dnech od zpozorování problému jsem provedl kompletní a důkladní čištění kávovaru (nádržku na kávovou sedlinu a odpadní vodu čistím průběžně) - vyndal jsem spařovač a dle návodu jej očistil, přiloženým kartáčkem jsem vyčistil vnitřek kávovaru - beze změny. Zkoušel jsem pro připravu kávy všechny tři teplotní stupně - beze změny. Nádržku na vodu nikdy neplním do plna, takže každý den nalévám novou čerstvou vodu - nicméně nevěřím, že by byl problém v byť i ne zrovna čerstvé vodě. I přesto všechno čištění mám ale pocit, jakoby tam někde zůstávala část kávové sedliny, která se kolem dokola spařuje s čerstvou kávou během přípravy nápoje který by se ve výsledku dal označit jako nahořklý, spálený, zatuchnutý. Jenže já už nevím, co víc ještě vyčistit...
Jen pro informaci, denně se na kávovaru připraví 1-3 kávy (v úvodu, kdy bylo všechno OK, se připravily 4-6 kávy) - mezitím je kávovar vypnutý a odpojený od zdroje elektrické energie (musí se přemísťovat z důvodu nedostatku místa na kuchyňské lince).
Momentálně jsem bezradný a netuším, jak problém vyřešit. Proto Vás žádám o radu, jak vše uvést do původního stavu a znovu si vychutnávat skvělou chuť i aromu kávy.
Předem děkuji za pochopení a odpověď!
Tato otázka byla již uzavřena, protože na ni nikdo během posledních 90 dnů neodpověděl.
Pokud se chcete zeptat na něco dalšího, položte novou otázku.